چک لیست پایه سئو
اول بریم به بررسی سئو پایه جاییکه باید یاد بگیریم چطور از ابزارهای رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنیم.
1. تنظیمات کنسول جستجو گوگل (Setup The Google Search Console)
قدرتمندترین ابزار رایگان سئو، کنسول سرچ گوگل می باشد.
شما در سایت خود محتوا، محصولات یا خدمات تخصصی و محلی ارائه میکنید. و قصد دارید آنها را در معرض دید همگان قرار دهید تا بتوانید به فروش و سود بیشتری برسید. شما با ثبت محتوا و محصولاتتان در گوگل میتوانید آنها را جهانی کنید و به افراد زیادی که هر روز از اینترنت استفاده میکنند، نمایش دهید.
برای همین ماهها برروی سئوی وبسایت خود کار میکنید، تا در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید. انواع و اقسام تکنیکهای سئو و افزایش بازدید را به کار میبرید: استراتژی محتوا میچینید، تا پای جان مشغول تولید محتوا میشوید و هر آنچه که از لینکسازی میدانید را استفاده میکنید. ولی همچنان به نتیجه دلخواه خود نمیرسید!
کنسول سرچ گوگل
دقیقن همینجاست که google webmaster tools به کمک شما خواهد آمد! گوگل وبمستر تولز (یا بهتر است آن را با نام جدیدش کنسول جستجوی گوگل - Google Search Console صدا کنیم) ابزاری است که به شما کمک میکند بر عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی گوگل نظارت کنید و از مشکلات احتمالی سایتتان با گوگل با خبر شوید.
این ابزار طراحی شده تا به شما کمک کنه که بتونید نتیجه کارایی سایتتون رو در موتور جستجو گوگل دنبال و مشاهده کنید. گوگل سرچ کنسول حاوی یک مجموعه کامل از ویژگی های مفید است شبیه به:
-
کدام کیوردها برای شما ترافیک می آورند.
-
قراردادن نقشه سایت برای موتور جستجو گوگل
-
حل کردن خطاهای سایت
-
دریافت پیام از تیم گوگل سرچ کنسول
-
و بیشتر
اگر شما برای سئو جدی هستید، پس برای اولین قدم تنظیمات سرچ کنسول گوگل رو انجام بدید.
2. نصب ابزار وبمستر Bing مایکروسافت
آیا Bing هم به همان اندازه Google محبوب است؟ قطعا نه. اما سرویس bing یکی از کنسول های وب مستر مورد استفاده در دنیاست.
از زمانیکه شرکت مایکروسافت موتور جستجوی خود را با نام Bing معرفی کرد توجه بسیاری از وبمسترها و فعالان زمینه سئو و بهینه سازی را به خود جلب کرده است. موتور جستجوی Bing بعد از گوگل در رتبه دوم ایستاده و انتظار میرود در سال های پیش رو سهم بیشتری از کاربران اینترنتی را به خود جلب کند.
همچنین بعد از مدت ها اولین بار است که یک رقیب نسبتا قدرتمند برای گوگل پیدا شده که میتوان تا حدی به آن امیدوار بود. با اینکه گوگل نقش و اهمیت بالایی در اینترنت و تبلیغات دارد شاید وجود یک رقیب جدی بتواند موجب سرویس دهی بهتر و تلاش بیشتر برای حفظ کاربران شود. در تقابل میان موتورهای جستجوی بینگ و گوگل کاربران اینترنتی برنده خواهند بود.
سرچ کنسول Bing
موتور جستجوی Bing در ماه آوریل 2012، 15.4 درصد از بازار را در دست داشت که هم اکنون به 16.9 درصد افزایش یافته است و همچنان روند صعودی خود را داراست.
3. تنظیم گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای دیدن اینکه مردم چطور و از چه کانال هایی وارد سایت می شوند می باشد.
گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است که شرکت گوگل از سال 2005 در اختیار کاربران قرار داده است. امروزه گوگل آنالیتیکس ابزار مهمی برای کشف، تفسیر و ارتباط بین الگوهای معنادار در ترافیک وب سایت ها می باشد، که به طور گسترده توسط کاربران استفاده می شود. سرویس گوگل آنالیتیکس به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا فرآیند جمع آوری و تحلیل داده های وب سایت خود را به شکلی دقیق و کامل انجام دهند.
اعمال تنظیمات سئو فنی مانند robots.txt and sitemaps ضروری است.
گوگل آنالیتیکس
مفیدترین ویژگی های گوگل آنالیتیکس عبارتنداز:
-
میزان بازدید از وب سایت شما چگونه بوده است.
-
از میان بازدیدکنندگان چند درصد کاربران جدید بوده اند و چند درصد قبلاً به وب سایت شما سر زده اند.
-
بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه ها بوده است.
-
میانگین زمانی کاربران، هنگامی که از وب سایت شما استفاده می کنند چقدر است.
-
نرخ تبدیل در وب سایت شما چند درصد است.
-
اطلاعات رفتاری کاربران به چه صورت است.
-
کدام مطالب مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
-
روش جذب کاربر چگونه بوده است و کاربر از چه طریقی به وب سایت شما وارد شده است.
نکته مهم: گوگل آنالیتیکس میتواند به گوگل سرچ کنسول شما متصل شده و گزارشات خوبی را به گوگل آنالیتیکس ارسال کند.
چک لیست جستجوی کلید واژه ها
تحقیق کلمه کلیدی،پایه سئو می باشد ولی از آن مهمتر یافتن راه صحیح برای جمع آوری این کلمات کلیدی است و در این لیست چک به شما نشان می دهم که چگونه سریع کلمات کلیدی را که مشتریان شما جستجو می کنند پیدا کنید.
تقریبا میتوان گفت اولین و مهم ترین قدم برای سئو ، تحقیق جامع کلمات کلیدی است. متاسفانه مشکلی که در سایتهای ایرانی داریم این است که به طور دقیق و مشخص راجع به کلمات کلیدی تحقیق نمیکنیم و صرفا روی چند کلمه کلیدی که حس میکنیم بسیار جست و جو می شوند و مناسب هستند میخواهیم جزو نتایج برتر موتور های جست و جو (گوگل) باشیم و اصلاً نمیدانیم که در حوزهی کاری ما چه کلمات کلیدی هستند که سرچ خوب و کاملا مرتبطی به کسب و کار ما دارند.
1. کلید واژه های بلند را با "پیشنهاد Google" کشف کنید
قطعاً تابهحال با پیشنهادات گوگل (google suggest) در حین جستوجو مواجه شدهاید. این پیشنهادات بر اساس آخرین محاسبات گوگل در مورد جستوجو های کاربران در روزها و حتی ساعات اخیر است. بنابراین استفاده از عبارات پیشنهادی گوگل میتواند بهترین کلمههای کلیدی برای مطالب سایت شما باشد. عبارتهای موردنظر خود را تایپ کرده و پیشنهادات گوگل را به لیست خود اضافه کنید. میتوانید بعد از کلمه مدنظر خود تنها یک حرف از حروف (در جستوجو فارسی و یا انگلیسی) را نیز بزنید. در این صورت پیشنهادهای بیشتری توسط گوگل را منحصر به شروع با آن حرف دریافت میکنید.
این بدان معنی است که آنها کلمات کلیدی خوبی برای بهینه سازی سئو سایت شما هستند.
نکته مهم: از Keywordtool.io دیدن کنید. این ابزار کلمات کلیدی Google Suggest را ذخیره می کند ، که باعث می شود این فرآیند مقیاس گذاری بسیار ساده تر شود.
2. کلمات کلیدی قوی را در Google Keyword Planner پیدا کنید
ابزار گوگل کیورد پلنر (google keyword planner) یکی از بهترین ابزار گوگل است که از آن میتوان برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو و بهینه سازی سایت و تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده کرد.
احتمالا شما نیز مانند بسیاری از مشتاقان سئو نام بسیاری از ابزارهای رایگان یا پولی مربوط به انتخاب کلمات کلیدی را شنیده و درباره آنها کنجکاوی به خرج دادهاید. ابزارهایی نظیر keyword planner و keyword finder به گوش بسیاری از ما آشناست. از این بین ابزار keyword planner اکنون بخشی از برنامه گوگل ادز است. ابزار کیورد پلنر که سابقا keyword tools نام داشت اکنون به عنوان یک سرویس گوگل مهمترین ابزار برای تحلیل کلمات کلیدی و فهمیدن میزان جستجوی آنها در تحقیق کلمات کلیدی به شمار میرود. اگرچه که ابزار keyword planner اصولا برای درک آمار تبلیغات کلیکی گوگل طراحی شده با این حال یکی از آشناترین ابزارها برای سئوکاران محسوب میشود.
ابزار گوگل کیورد پلنر
3. به جوامع آنلاین توجه کنید
انجمن ها و فروم های آنلاین مانند Reddit و Quora ، مکان های عالی برای یافتن کلمات کلیدی مورد استفاده مردم در پرسش و پاسخ ها هستند.
4- کلید واژه های با رقابت کم با KWFinder مشخص کنید
به هر واژه ای که در موتورجستجوی گوگل سرچ میشود و کاربر یک سری نتایج بر اساس آن مشاهده میکند کلمه ی کلیدی یا keyword نامیده میشود. ما بعنوان افرادی که صاحب یک کسب و کار اینترنتی و یا مدیر یک وب سایت هستیم قبل از آنکه بخواهیم زحمتی بر روی سئو سایت بکشیم باید بدانیم با چه کلمه ی کلیدی قرار است جزو نتایج برتر گوگل ظاهر شویم .
این ابزار میزان سرچ، ترند بودن کلیدواژه، میزان سختی کلمه (Keyword Difficulty)و.. را بیان میکند توصیه میکنم حتما از این ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
اگر در سایت Kwfinder اکانت بسازید می توانید در هر روز ۵ کلمهی کلیدی سرچ کنید و یه شما اعداد و ارقام جالبی میدهد که بین ۰ تا ۱۰۰ سختی کلمه را به ما میگوید و اینکه حدوداً در یک ماه مثلاً فوریه چه مقدار سرچ شده است و یک سری اعداد دیگر راجع یه رقیبانتان که میتواند بسیار به شما کمک کند .
همانطور که می بینید وقتی که شما در KWFinder یک کیوردی را تایپ می کنید شما اطلاعات زیادی بدست خواهید آورد مانند:
-
حجم جستجو
-
سختی کلمه کلیدی
-
CPC(هزینه به ازای هر کلیک)
-
روندها
-
بازدیدهای تخمینی
با این روش شما می توانید جهت افزایش رتبه خود از کیوردهای با سختی و رقابت کم استفاده کنید.
KWFinder
5. کیوردهای سئوالی را با استفاده از سایت AnswerThePublic پیدا کنید
برای یافتن سوالات کاربردی و محبوب برای پاسخ ها و بهینه سازی جستجوهای صوتی
کلمات کلیدی در سؤال ها در پست ها و مقالات وبلاگ عالی هستند.
در چه زمانی از سایت AnswerThePublic استفاده میکنیم ؟
با این قابلیت گوگل ، جستجوگران فهم بهتری نسبت به درک موضوعی که به صورت سوالی مطرح شده باشد دارند تا با مطرح کردن موضوع به صورت عبارت و یا کلمات جداگانه . و این روند با استفاده از جستجوی صوتی حتی می تواند طرفدار بیشتری داشته باشد.
در ابزارهای جستجو کلمات کلیدی یکی از جنبه های اصلی برای موفقیت در جستجوی صوتی پیاده سازی محتوا به گونه ایست که جواب کامل سوال کاربر در متن و صفحه ی شما داده شود، به علاوه سوالات مبنی بر محتوا احتمال بیشتری برای پاسخ به کاربران دارد که این معقوله با عنوان” موقعیت صفر” نامگذاری شده است .
سریع ترین و آسان ترین راه برای یافتن پاسخ سوالات در حوزه ی تجاری شما استفاده از سایت AnswerThePublic است، که نحوه ی کار به گونه ای است که کلمات کلیدی شما را با کلمات سوالی از قبیل ( چه کسی ؟ چه چیزی؟ چرا؟ و … ) ترکیب میشود.
همراه با سوالات شما حرف اضافه به کلمات کلیدی شما اضافه میشود از ترکیب این حروف اضافه با کلمه ی کلیدی شما همواره کلمات کلیدی دیگری به شما پیشنهاد داده میشود (کلمات کلیدی شما در مقابل کلمات کلیدی دیگر )
چک لیست سئو درون سایت On-Page SEO
سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمتهای مختلف سایت که بر رتبهبندی موتورهای جستجو تاثیر دارد. این بخش از سئو دست خود شما است و شما میتوانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمتهای از سایت را تغییر دهید
فاکتورهای اصلی On-Page SEO شامل Title Tagها یا همان برچسب عنوانها، عنوان H1، ساختار URL، متن آلت تصاویر (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای داخلی (Internal Inking) است.
با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را مرور کرده و بر مبنای آن به سایت رتبه بدهند.
حالا وقت بهینه سازی محتویات با استفاده از تکنیک های درون صفحه سئو هستش.
1. کلمه کلیدی خود را در URL خود وارد کنید
URL ها اغلب اولین چیزی هستند که گوگل و مشتریان می بینند.
URL های شما اغلب اولین چیزی هستند که موتور های جستجو و مشتریان می بینند. شما باید به بهبود URL ها و بهینه سازی ان ها نیز برای SEO توجه کنید و درست کردن ساختار url یک مزیت نسبت به رقبا محسوب می شود. و می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند
url شما به درک و فهم گوگل کمک میکند که صفحه شما چیست و غنی بودن کیورد در URL به نرخ کلیک ارگانیک در جستجو ها کمک میکند.
مثال اینکه چطور کلید واژه ما در url ما قرار بگیرد به این مثال توجه کنید:
کلید واژه هدف من "کاملترین چک لیست سئو 2020" است.
پس من یک صفحه ای میسازم با این URL : /articles/کاملترین-چک-لیست-seo
کلمه کلیدی در URL
2. از URL های کوتاه استفاده کنید
URL ها یکی از فاکتور های قابل توجه در رتبه بندی می باشد.
-
طول url یکی از پارامتر های سئو محسوب می شود
-
استفاده از کلمه کلیدی در url فاکتور مثبت محسوب می شود
-
سگمنت بندی یا نوع ادرس دهی یکی از نکات مهم و ضروری در ساختار url است
چرا؟
بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته از بین 1 میلیون نتایج جستجوی گوگل، URL های کوتاه بهترین رتبه را بدست آورده اند.
URL کوتاهتر بهتر
3. کلید واژه خود را در URL عنوان خود بارگذاری کنید
حتما حتما کیوردها را در عنوان صفحه استفاده کنید.
برای مثال، کیورد اصلی من در عنوان این صفحه "چک لیست سئو" است.
4- حتما فقط یکبار کیورد هدف رو در 150 لغت اول استفاده کن.
Google در 100-150 کلمه اول صفحه شما وزن و بررسی بیشتری را اعمال می کند. بنابراین مطمئن شوید که یکبار از کلمه کلیدی خود در اینجا استفاده کرده باشید.
کیورد اصلی در URL
5- استفاده از تگهای H1, H2, H3 برای کیورد
مطمئن شوید که از این تگهای H1, H2, H3 برای کیورد مورد نظر استفاده کرده باشید.
بعنوان مثال استفاده از کیورد SEO Checklist در متن زیر:
استفاده از تگ H2 به شما در ارتقاو کلمات کلیدی گوگل کمک کند.
اما وقتی صحبت از بهینه سازی موتور جستجو می شود ، هر مقدار کم هم می تواند کمک می کند.
تگ های H1,H2,H3 در سئو
6- بهینه سازی تصاویر
تصاویری که استفاده می کنید درباره مطالب شما چیزهای زیادی می گویند.
متأسفانه گوگل در خواندن تصاویر واقعاً ضعیف است.
بنابراین برای کمک به روبات های گوگل در درک تصاویر ، می توانید از تگ Alt برای بهینه کردن فهم این روباتها استفاده کنید.
(به عنوان یک جایزه: تصاویر بهینه شده به شما در رتبه بندی جستجوی تصویر نیز کمک می کنند)
در اینجا آمده است:
ابتدا ، هنگامی که تصویر را ذخیره می کنید ، از نام فایل استفاده کنید که به طور خلاصه توصیف می کند آن تصویر چیست.
به عنوان مثال ، شما با دوربین تلفن همراه خود از املت اسفناج عکس گرفته اید.
خوب ، شما می خواهید آن تصویر را با چیزی شبیه به این نام گذاری کنید:
spinach_omelette.png
سپس ، هنگامی که تصویر را به صفحه خود اضافه می کنید ، به آن یک تگ توضیحی alt بدهید.
من دوست دارم از متن alt زیادی استفاده کنم تا روباتهای Google بتواند کاملاً بفهمند تصویر من چیست:
تگ Alt در بهبود سئو
7. از مترادف و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید
امروزه گوگل بسیار هوشمندتر شده است.
بنابراین به جای 1000 بار استفاده از همان کلمه کلیدی ، از مترادف و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.
LSI چیست؟
این متد روابط پنهان (Latent) بین کلمات (Semanics) را برای بهبود درک اطلاعات (Indexing) مشخص میکند. شاید با این تعریف بهترین ترجمه فارسی برای آن، کلمات کلیدی با ارتباطی نامحسوس با کلمه کلیدی اصلی باشد.
به عنوان مثال ، می خواهیم کلمه کلیدی "راه اندازی یک وبلاگ" را در رتبه بندی ارتقاء دهیم.
خوب ، شما می خواهید آن کلمه کلیدی را دقیقا چند بار در صفحه خود ذکر کنید ... و مترادف هایی مانند:
نحوه راه اندازی وبلاگ
شروع یک وبلاگ
چگونه یک وبلاگ ایجاد کنیم
نحوه راه اندازی یک وبلاگ در وردپرس
در اصل شما ایده را می گیرید
بعد ، برخی از کلید واژه های LSI را به متن خود اضافه کنید.
کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما همراه هستند.
با استفاده از LSIGraph.com می توانید این موارد را پیدا کنید.
LSI یا کلمات کلیدی مترادف در سئو
8. از لینک های خارجی استفاده کنید
حتماً در مقاله خود به 5-8 سایت معتبر لینک دهید.
به عنوان مثال در مقاله خود به وب سایت های قابل اعتماد مانند ویکی پدیا و Google.com پیوند می دهید.
و این لینک ها به Google نشان می دهد که محتوای من به خوبی ارجاع شده و قابل اعتماد است.
9. از لینک های داخلی استفاده کنید
لینک سازی داخلی در هر وبسایت همان آسانسوری است که شما را به دیگر مقالات و صفحات هدایت می کند. استفاده از لینک های داخلی علاوه بر اینکه حرکت کاربران در سایت را هدفمند و بهینه می کند، در درک ارتباط محتوا و صفحات نیز توسط ربات های گوگل نقش به سزایی دارد.
این فوق العاده ساده است:
هر وقت مطالب جدیدی منتشر می کنید ، به 2-5 صفحه دیگر در سایت خود پیوند دهید.
نکته حرفه ای: از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی در لینک های داخلی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال ، توجه داشته باشید که چگونه از متن لنگر "SEO on-page" استفاده می کنم ، در این لینک داخلی:
لینک سازی داخلی
چک لیست سئو فنی
سئو تکنیکال می تواند رتبه های شما را ارتقاء و یا منفجر کند خوشبختانه ، رفع مشکلات فنی سئو چندان سخت نیست ... به خصوص اگر موارد موجود در این فهرست را دنبال کنید.
1. مشخص کردن خطاهای خزشگر
"خطای خزیدن" به این معنی است که Google در مشاهده صفحه ای در سایت شما مشکل دارد.
و اگر آنها نمی توانند صفحه شما را مشاهده کنند ، درنتیجه هیچ چیزی رتبه بندی نمی شود.
به راحتی می توانید خطاهای Crawl را در گزارش "Coverage" کنسول جستجوی Google پیدا کنید:
اگر متوجه شدید Google در دسترسی به یکی از صفحات وب مهم شما مشکلی ندارد (به عنوان مثال robots.txt مانع از عنکبوت موتورهای جستجو است) ، هر چه زودتر مشکل را برطرف کنید.
سئو تکنیکال
2. درک کنید که Google چگونه صفحه شما را مشاهده می کند
بعضی اوقات کاربران می توانند همه چیز را در صفحه شما ببینند ...
... اما Google نمی تواند.
اگر Google نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی پیدا کند ، رتبه ای کسب نمی کنید.
به همین دلیل توصیه می کنم از ویژگی "بازرسی URL" کنسول جستجوی Google استفاده کنید.
فقط کافی است یک صفحه از سایت خود را در بالای GSC یا همان google search console وارد کنید.
image 02
3. مطمئن شوید که سایت شما از نظر موبایل ریسپانسیو است
گوگل اخیراً یک "فهرست اول موبایل" را راه اندازی کرده است.
یعنی:
اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده است ، قرار نیست رتبه خوبی کسب کند.
خوشبختانه ، شما می توانید به راحتی موبایل ورژن بودن سایت خود را با آزمایش موبایل-دوستانه Google ببینید.
سایت خود را به وسیله گجت های مختلف تست نماید که کاربرای که از طریق این دستگاه از سایت شما بازدید می کنند با مشکلی رو به رو نشوند.گوگل اهمیت ویژه ای به بازدیدکنندگان موبایلی میدهد و اخیر تعداد بازدید کنندگان موبایلی از بازدید کنندگان دسکتاپی پیشی گرفته است.
ریسپانسیو بودن وب سایت برای گوگل
4. رفع لینک های خراب
پیوندهای شکسته واقعاً می توانند به سئو شما آسیب بزنند.
بنابراین شما قطعاً باید لینکهای رتبه بندی شده شکسته پیدا کنید ... و آنها را برطرف کنید.
ساده ترین راه برای انجام این کار؟ DrLinkCheck.com.
این یک ابزار رایگان است که سایت شما را برای پیوندهای شکسته اسکن می کند:
رفع لینک های خراب
5- سایت خود را با HTTPS ایمن کنید
HTTPS یک سیگنال رتبه بندی تایید شده Google است.
بنابراین اگر قبلاً https نداشته اید ، زمان آن رسیده است که سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.
(یا اگر تازه یک سایت جدید راه اندازی کرده اید ، آن را با روز HTTPS در روز اول تنظیم کنید)
HTTPS
6. سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید
آیا سایت شما خیلی سریع بارگیری می شود؟
اگر اینطور نباشد ،پس سایت شما نیز قرار نیست رتبه سئو در گوگل بگیرد.
به همین دلیل می خواهید به صفحه PageSpeed Insights بروید.
این ابزار رایگان گوگل به شما امکان می دهد که سرعت سایت خود را برای دسک تاپ و کاربران موبایل بررسی کنید:
حتی به شما امکان می دهد بدانید که می توانید برای سرعت بخشیدن به کارها چه کاری انجام دهید.
افزایش سرعت بارگذاری سایت
چک لیست بررسی محتویات
هیچ انکاری وجود ندارد: اگر می خواهید در Google خوب رتبه بندی شوید، باید محتوای عالی منتشر کنید. به همین دلیل امروزه محتوا بخشی بزرگ برای هر استراتژی SEO مدرن است. و در این بخش گام های دقیقی برای ایجاد نوع محتوا در سال 2020 (و فراتر از آن) به شما نشان خواهم داد.
1. با استفاده از "تکنیک آسمان خراش" محتوای شگفت انگیز ایجاد کنید
تکنیک آسمان خراش یک فرمول قدرتمند برای انتشار مطالب شگفت انگیز است.
در واقع ، من از این تکنیک برای دو برابر کردن ترافیک موتور جستجو استفاده کردم:
این فرآیند 3 مرحله ای است:
ابتدا قطعه ای از مطالب محبوب را در کسب و کار خود شناسایی کنید
بعد ، چیزی حتی بهتر ایجاد کنید
در آخر ، آن محتوا را تبلیغ کنید
بدیهی است ، من جایی ندارم که در اینجا مراحل بیشتری راجع به این مراحل بررسی کنم.
بنابراین اگر می خواهید در مورد تکنیک آسمان خراش بیشتر بدانید ، در اینجا دو منبع مفید وجود دارد:
تکنیک جستجوگرها همه زمانه مورد علاقه من برای کلاه سفید (59٪ ترافیک ارگانیک)
چگونه من در 14 روز ترافیک جستجوی خود را 110٪ افزایش دادم
image 02
2. محتوای خود را در نهایت خوانایی تولید کنید
هیچ کس خواندن دیوارهای غول پیکری از متن را دوست ندارد:
به همین دلیل است که من همیشه محتوای خود را در بخش هایی برای خوانایی آسان تر، می شکنم .
این تکه های با خوانایی بالا باعث کاهش نرخ پرش سایت من است ، که یک عامل مهم رتبه بندی گوگل است.
چک لیست تولید محتوا
3. موضوع صفحه خود را عمیق و کامل پوشش دهید
وقتی بیش از یک میلیون نتیجه جستجوی Google را تجزیه و تحلیل کردیم ، یک چیز برجسته است:
محتوایی که در گوگل بهترین رتبه را دارد ، تمایل دارد تا یک موضوع را به صورت عمیق پوشش دهد.
4- از Schema Markup استفاده کنید
نشانه گذاری Schema به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.
در حقیقت ، گوگل به تازگی به رکورد خود رسیده است تا بگوید Schema می تواند به رتبه شما کمک کند.
با آن…
اجرای Schema می تواند مشکل باشد.
به همین دلیل من ابزار تست داده ساختاری یا Google’s Structured Data را توصیه می کنم.
Schema Markup
5. روی قالب های محتوا که اکنون کار می شوند تمرکز کنید
تیم BuzzSumo اخیراً 100 میلیون مقاله را مرور کرده است.
خوب، آنها چه یافتند؟
اول ، خبر بد:
"اکثر مطالب هیچ لینک سازی نداشتند".
اوه اوه...
حال، برخی از خبرهای خوب:
آنها دریافتند که قالبهای خاص محتوا، بهتر از سایرین عملکرد خوبی دارند.
به طور خاص ، "برندگان بزرگ، سایت هایی هستند که محتوای اصلی و معتبر با شهرت بالایی برای برندها ایجاد کرده اند."
منظور از محتوای "اصلی و معتبر" چیست؟
-
مطالبی که توسط کارشناسان معتبر و خبره نوشته شده است
-
تحقیقات اصلی (مانند نظرسنجی ها و مطالعات صنعت و مقایسه ها و بررسی های کارشناسی معتبر)
-
محتوا که فقط اطلاعات تکراری نیست مانند: مطالعات موردی و مثالهای زندگی واقعی یا بیوگرافی کسب و کار
-
مطالعات موردی و مثالهای زندگی واقعی
-
محتوای همیشه سبز که ارزشی برای سالها فراهم می کند
6. از فیلم، عکس، نمودار، اینفوگرافیک استفاده کنید
به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که این پست حاوی تعداد زیادی تصاویر است.
من این کار را به دو دلیل اصلی انجام می دهم:
اول ، فقط باعث می شود محتوا بهتر شود.
دوم ، تصاویر و اشکال دیگر چندرسانه ای به رتبه بندی محتوا کمک می کنند.
بنابراین توصیه می کنم از این فرم های چندرسانه ای در محتوای خود استفاده کنید:
-
تصاویر
-
نمودار
-
اینفوگرافیک
-
محتوای تصویری
-
فیلم های
-
نظرسنجی ها و آزمون های تعاملی
با این کار ، زمان آن رسیده است تا بخش مهمی از لینک سازی را پوشش دهیم.
چک لیست و نقشه لینک سازی
وقتی صحبت از SEO می شود ، ایجاد لینک کلید اصلی کار است. در حقیقت ، گوگل اخیراً تأیید کرده است که بک لینک یکی از سیگنال های رتبه بندی است. متأسفانه لینک سازی سئو آسان نیست (به همین دلیل بیشتر چک لیست های دیگر سئو از این مرحله مردود می شوند).
اما اگر می خواهید در گوگل رتبه پیدا کنید ، لینک سازی ها (داخلی و خارجی) ضروری هستند. و در این بخش به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید.
در وب سایت ها با اکانت مهمان وارد شوید و بک لینک های قدرتمند بسازید.
پست مهمان یک استراتژی ساخت لینک عالی است.
نکته مهم:
یک روش درست و نادرست برای ارسال مهمان وجود دارد.
راه درست: پست مهمان خود را در سایت های معتبر و محترم متناسب در کسب و کار خود منتشر کنید.
راه اشتباه: پست های مهمان را در هر وب سایتی منتشر کنید که دارای صفحه "نوشتن برای صفحه ما " باشد.
در واقع ، من فقط در سایتهایی بعنوان میهمان پست میزارم که ترافیک هدفمندی را برای سایت من ارسال می کنند.
نه تنها از پست مهمان خود بک لینک خوبی بدست آورید بلکه میزان مناسبی از ترافیک را نیز بدست آورده باشید